Att vänta en vinterbebis

Sist jag väntade på en liten väntades hon komma i september (som sedan blev oktober eftersom lillan var envis och ville stanna i magen). Då visste jag att det förmodligen skulle vara lite småkyligt, men inte jättekallt. Under halvåret som följde uppdaterade vi ytterplaggarderoben allteftersom. Nu förväntas ju den nya bebisen i februari, mitt i vintern med andra ord. Om det blir som förra årets vinter gäller det att vara väl förbered, eftersom det var 10-15-20 minusgrader hela vintern. Än så länge är det ganska tomt på webb o i butik (och vi har ju verkligen inte bråttom - men jag gillar att researcha lite) på vinterplagg till de små men jag tror att vi satsar på en overall i fleece eller ull och sedan en riktigt härlig åkpåse. Min väninna och mammakompis hade en helt underbar åkpåse som jag tänkte köpa, den kommer från svenska Segr och finns bland annat på Babyland för 1 400 kr. Den är gosig med inbyggt fårskin och så smart eftersom öppningen är mitt på och inte som en "sovsäck". Då är det lätt att öppna upp om vi går in i butiker etc. Senare framåt våren passar vår åkpåse som passar vår Bugaboo (vi behåller tjejens vagn - liggdelen är nämligen aldrig använd). Men den är knallrosa så blir det en pojke får vi nog kanske tänka om.

Köptips för alla blivande vintermammor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0