Höstemode med "bump"

Har ju ställt in mig på att det blir en höst med gravidmage. Riktigt, riktigt mysigt om ni frågar mig. Höstkollektionerna har redan börjat droppa in och jag har kikat igenom H&M:s nyinkomna sortiment och hittade flera fina plagg - både på mamaavdelningen och på vanliga -som är magvänliga. Jag kommer att satsa på en kvinnlig look i beige, svart, grått, vitt och accenter av lila och rött tror jag. Brukar bli ungefär samma varje år. Jag tänker mig en chic fransyska i ett dimmigt Paris som utgångspunkt.

Senare i höst - i oktober närmare bestämt, åker jag på en shoppingweekend till London med en väninna. Då blir det fokus på höstshopping med mammaplagg och kanske några babyinköp (är i vecka 21 då och har förhoppningsvis varit på ultraljud). Men jag har tänkt att unna mig några mamaplagg innan dess, men inte så många. Har kvar mina kläder från förra gången där jeans och smala svarta byxor ingår,  men det är ju kul med lite nytt också.

Från H&M är jag sugen på dessa plagg: (klicka på bilderna för att se dem i ett större format)
Söt ticha med fina detaljer. Kombineras helst med leggings/smala byxor, skinnjacka och ett par ballerinas under tidig höst och stövlar och kofta lite senare. Kostar 99 kr på Mama-avd.
Stickad klänning. Ser så skön ut! Snygg med antingen ljusa eller mörka strumpbyxor, stövlar och röda läppar. Kostar 249 kr på vanliga avd.
Söt blus (är en blusaholic) från vanliga avdelningen som räcker en liten stund om jag väljer en stl större. Kostar 249 kr på vanliga avd. Perfekt jobblus med mörka jeans, sjal, skinnjacka och stövlar. Eller på söndagsmiddagen med kjol och kofta.
Söt klänning som jag tror borde räcka ett tag, om inte annat som tunika vid senare tillfälle. FInt att ha blusen ovan under och matcha med tjocka strumpbyxor. En hög toffs med sidenband i håret gör mig lagom skolfröken-chic. Kostar 299 kr på vanliga avd.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0