Tror bestämt att det är något...


... där inne.

The baby story so far:
Efter en tuff första förlossning för tre år sedan tog det lång tid att bli sugen på en till baby. Medan "alla" andra som fick barn samtidigt som oss verkade vara tokladdade inför tvåan och levererade till höger och vänster kände vi oss fortfarande traumatiserade efter första förlossningen och framförallt den tuffa tiden efter förlossningen då jag skulle försöka komma tillbaka efter en förlossningsskada. Kan nämna att åtta av totalt tio mamas i min mammagrupp på bvc hade fått en till bebis innan den första fyllt två. Jag kände verkligen inget sug alls. Vi far fortfarande yngre än vad de flesta är när det får sitt första barn och jag hade nytt jobb (på projekt - bara det gjorde att jag ställde mig ytterst tveksam till att jag skulle gå på ännu en föräldraledighet som unemployed). Men så plötsligt, från en dag till en annan, kom det. Babysuget. Smygande som en och en annan inbrottstjuv. I buskarna till en början, men allt mer tydligt för var dag. Jag vågade inte rikitgt ta upp detta med min älskling, vår dotters pappa. Vet inte hur samtalet kom upp för några månader sedan, men det visade sig att han ocskå började bli sugen på en till bebis.

Fnissiga och sprittiga bestämde vi oss för att det kanske var dags att plocka ut min spiral. Lyckligtvis sammanföll detta med att jag blev tillsvidareanställd. Den 25 maj plockades spiralen ut. Den 31 maj hade jag ägglossning. Den 11 juni trodde jag att jag hade BIM (hade haft en liten blödning innan den sista mensen som snurrade till det). Jag hade köpt ett sådant där svinsyrt digitaltest med veckoindikator från Clearblue. Alldeles sprattig tog jag testet på fredagmorgonen. Två minuter kom svaret: Inte gravid. Nåja, tänkte jag. Hur ofta tar det sig på första försöket? Bättre lycka nästa gång. Visst var jag besviken, men det var trots allt försök nr 1 och då får man knappt bli ledsen. Nåja, jag väntade på mensen. Väntade och väntade. Ingen mens. På måndagen tänkte jag: "Den kommer säkert imorgon, dumt att köpa fler dyra test när jag ändå inte är gravid". på tisdagen tänkte jag: "Nu har jag säkert stressat upp mig och gjort mensen sen" (Den är väldigt punktlig annars). På onsdagen köpte jag ett duo-pack med vanliga clearblue. Och tänka sig, där kom ett supertydligt plus. Hallelulja! Jag är GRAVID! Det tog sig på en gång. Helt otroligt! Jag slog in testet i ett paket och gav det till älkslingen när han kom hem. Han blev helt strålande glad!

Vad sjorde jag med test nummer två i paketet? Jag testade förstås igen morgonen efter för att vara säker. Och jepp, plusset kom snabbare än kontrollstrecket. MEGAGRAVID alltså, jippie!

Enligt fl:s räknare är jag i vecka 5 (4+4). Så spännande!

/Miss G



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0